Visual Basic development dla Omitracker ITSM

Zarządzanie usługami informatycznymi (ITSM; Information Technology Service Management) to podejście zorganizowanego projektowania, planowania, dostarczania, obsługi i kontrolowania usług informatycznych oferowanych klientom wewnętrznym w organizacji lub klientom zewnętrznym. Od zarządzania w IT zorientowanego na  technologię np. zarządzania siecią, bazami danych czy sprzętem informatycznym np. komputery, drukarki odróżnia się bardziej procesowym charakterem i
koncentruje na potrzebach klientów i usługach IT dla klientów, a nie na systemach IT. Kładzie nacisk na ciągłość poprawy.

Obszary obejmowane przez ITSM to m.in:

  • obsługiwany sprzęt komputerowy – zgłaszanie problemów z nim związanych, umowy SLA oraz konserwacja,
  • oprogramowanie służące do zarządzania systemami informatycznymi,
  • helpdesk czyli część organizacji służąca do pomocy użytkownikom np. zgłaszanie wniosków,
  • administracja uprawnieniami użytkowników zgodnie z ich hierarchią w firmie,
  • itd.

Dotychczas ​​biznes wykorzystywał ITSM głównie do wspierania obsługi klienta (customer experience) i zapewniania jakości usług (service quality). Najnowsze  trendy w ITSM to obecnie wprowadzenie wyższego poziomu automatyzacji z wykorzystaniem kolejnych narzędzi jak RPA (Robotic Process Automation) czy AI (Artificial Intelligence), wykorzystanie aplikacji mobilnych oraz metodyk zwinnych np. DevOps, Agile, Lean.

Jednym z rozwiązań istniejących na rynku jest oprogramowanie Omnitracker(R) firmy Omninet(R). Jego niewątpliwą zaletą jest ogromna możliwość  indywidualnej konfiguracji w zależności od struktury organizacyjnej przedsiębiorstwa, którą można dokładnie odwzorować w systemie informatycznym. Omnitracker to gotowe rozwiązanie dla rozmaitych procesów biznesowych. Dla biznesu ważna jest przezroczystość działania i niezawodność systemu. Omninet gwarantuje ją nawet podczas migracji systemu do nowych wersji oprogramowania.

Dzięki możliwości tworzenia i uruchamiania skryptów jego ogromną zaletą jest możliwość praktycznie dowolnej konfiguracji w zakresie działania aplikacji. To pozwala na znaczne uproszczenie działania przedsiębiorstwa przez skrócenie czasu reakcji na wszelkie awarie lub inne zgłoszenia dotyczące np. różnego rodzaju uprawnień do systemów. Dzięki zastosowaniu odpowiedniej relacji użytkownik – zasób zwiększamy bezpieczeństwo informacji oraz przepływu danych w firmie. Każdy z powyższych atutów może przyczynić się do zwiększania zysków przedsiębiorstwa.

Na bazie naszego doświadczenia w zakresie działań związanych z wdrożeniem i eksploatacją proponujemy wsparcie w:

  • indywidualnej konfiguracji rozwiązań,
  • modelowaniu procesów biznesowych,
  • tworzenie wyspecjalizowanych skryptów napisanych w języku Visual Basic.

W przypadku zainteresowania całościowym wdrożeniem jesteśmy otwarci podjąć się takiego zadania wraz z certyfikowanym partnerem.

Zapraszamy do kontaktu: biuro@royaltec.pl