Moduł sprzedaży wiązanej Prestashop (custom cross-selling)

Korzyści ze sprzedaży wiązanej ( cross-selling)

Częstą potrzebą w sklepach internetowych jest prezentowanie na karcie produktu produktów powiązanych. Mogą to być produkty z tej samej kategorii, produkty z tej samej serii, produkty komplementarne (jak np. żarówki do lamp, spodnie do koszul o tym samym kolorze i z tego samego materiału) i będące w innej relacji. Ułatwia to użytkownikowi nawigację, informuje go o produktach powiązanych, skraca czas złożenia zamówienia, więc w rezultacie ma to wpływ na zwiększenie sprzedaży w sklepie. Ten mechanizm czasem nazywany jest rekomendacjami, szczególnie jeśli dobór produktów powiązanych wspierają bardziej zaawansowane algorytmy badające profil i potrzeby klienta, historię zakupów, trendy rynkowe, okres zakupu (np. święta, urodziny) itp.

Prestashop oferuje standardowe moduły prezentujące inne produkty z tej samej kategorii, czy też produkty powiązane ręcznie za pomocą narzędzia w panelu administracyjnym. Istnieją też płatne moduły o większych możliwościach.

Swoboda dedykowanego algorytmu

Duża różnorodność typu relacji w połączeniu z bardzo licznym asortymentem stwarza potrzebę swobodnego kształtowania algorytmu doboru produktów powiązanych, co niekoniecznie może być możliwe do zrealizowania za pomocą gotowych, w dużym stopniu konfigurowalnych, jednakże w pewien sposób ograniczonych modułów gotowych.

Aby wyjść naprzeciw tym wymaganiom, stworzyliśmy autorski moduł, który może zostać swobodnie dostosowany do charakteru relacji prezentowanego produktu, z produktami powiązanymi. Oferuje on bazę dla Prestashop na której można zrealizować dowolne mechanizmy selekcji rekomendowanych produktów.

W razie zainteresowania zapraszam do kontaktu tomasz@royaltec.pl.